dinsdag 16 december 2008

ding 13 en 14

Van de online kantoortoepassingen vind ik vooral Zoho er mooi uitzien, wat een hoop mogelijkheden. Ik heb me ervoor aangemeld, handig om alles op 1 plek te hebben: documenten, kalender/agenda, mail etc. Daar ga ik in de toekomst veel gebruik van maken (het is de tijd van de goede voornemens ... ). Gisteren met Janette een document gedeeld en er gelijktijdig in zitten wijzigen, dat kan dus ook.
Wat ding 14 betreft: ik ben niet zo'n fan van instant messaging. Thuis doe ik dat af en toe, maar vind het soms best wel storend, als ik ingespannen ergens mee bezig ben, en ben vergeten om mezelf af te melden. Dan geef ik toch de voorkeur aan e-mail. Enfin, heb op m'n blogpagina toch maar een google-talk gadget neergezet.

3 opmerkingen:

Alinda Mastenbroek zei

haha zeker ingespannen bezig, probeerde net je chat te testen haha
Zoho is ook zeker een favoriet van mij. Want biedt naar mijn inzien nog meer mogelijkheden dan google docs. Alhoewel je sommige toepassingen maar een aantal keer kan gebruiken. Dat is dan wel weer jammer!

Anne-Marie zei

Hoi Alinda, probeerde het net ook met Janette, maar zag op m'n chat-minischermpje een heel html-verhaal opduiken, en de melding dat er geen contact tot stand kan komen, is dat normaal? Enfin, moet er misschien nog aan wennen, de volgende keer beter! Misschien nog een keer proberen?
Met dat Zoho: hoe kan het dat het aantal keren gebruiken beperkt is? En hoe merk je dat? Is toch heel jammer als je iets uitgebreids daar hebt opgezet en alles wordt dan onbereikbaar.

Alinda Mastenbroek zei

Hoi Annemarie,

Als je bijvoorbeeld van zoho projects gebruik maakt, kun je het eerste project gratis opzetten, dit blijft ook wel online beschikbaar, raak je niet kwijt. Maar wil je meerdere projectplannen maken met zoho dan zul je toch een betaalde account moeten nemen.
Dit geldt overigens niet voor alle producten van zoho.

groetjes,
Alinda